Sunday, March 15, 2015

Oameni Faini - Interviu cu Simona Stoica, Autor



Pentru prima rubrica din categoria oameni faini am decis sa stam de vorba cu Simona Stoica, autor de literatura fantasy. Prima sa carte din seria Rphelimii, Provocarea, este deja unul din volumele cu foarte multe recenzii favorabile pe internet dar si foarte cunoscut in randul cititorilor tineri si nu numai.

Provocarea a aparut in doua volume la Editura Herg Bennet si este disponibila spre cumparare atat in librarii cat si online pe site-urile de specialitate. Aceasta poate fi de asemenea achizitionata in format e-book.



Nu o sa intram intr-o recenzie a cartii si nici nu vom strica misterul care se ascunde in spatele paginilor captivant abordate de Simona, insa vom schimba cu ea cateva cuvinte in cele ce urmeaza:

Capitanu’: Cand ti-a venit ideea sa publici ceea ce scrii? De obicei multi dintre noi descoperim ca putem scrie dar nu publicam niciodata versurile sau povestirile.

Simona Stoica: Ideea sau dorinta de a publica a existat intodeauna, de cand am inceput sa scriu povesti mai ample, cand depaseam limita impusa la scoala si simteam ca mai am atat de multe de spus, detalii care se pierdeau sau poate nu aveau o importanta atat de mare, la prima vedere, dar care pe mine ma ajutau sa transform cuvintele in imagini si sa creez o lume noua, nu doar un fragment care urma sa fie pierdut printre alte teme sau idei esuate.

Capitanu’: Ce surse de inspiratie ai avut pentru seria Rephelimii?

Simona Stoica: Prima sursa de inspiratie a fost Tru Calling. Eram fascinata de personajul principal, de Jack Harper (doar i-am pastrat si numele in carte), iar cand serialul a fost anulat, eram atat de dezamagita si de nelinistita pentru ca nu am primit raspunsurile cautate, incat am inceput sa ma gandesc zi si noapte la continuare, la deciziile pe care le-ar fi luat, pana cand mi-am dat seama ca eu am puterea de a termina povestea. Acum, sa nu fiu inteleasa gresit: nu am copiat subiectul si am schimbat cateva nume. Mi-am oferit singura o varianta de raspuns. Serialul ilustra importanta timpului, cand iti este prieten si cand iti este dusman: Jack Harper primea o sansa, sa salveze o viata sau sa ucida, ca Soarta sa isi primeasca partea si echilibrul sa ramana.
O alta sursa de inspiratie a fost si, o sa fie mereu, muzica. Lasa-ma cateva ore cu castile in urechi si romanul prinde viata in mintea mea, scenele sunt create, culorile prind viata, mai ramane dialogul, care mereu imi da batai de cap, avand o serie cu un personaj principal foarte sarcastic.

Capitanu’: Ce alte pasiuni ai in afara de a scrie fantasy si ce mai scrii in afara de romane?

Simona Stoica: Iubesc sa calatoresc, as vrea sa vad intreaga Europa pana la 30-35 de ani. Sunt o bookaholica, pentru mine nu exista remediu si, chiar daca s-ar inventa, l-as refuza: cartile sunt o parte din mine. Imi place sa degust cocktailuri. Urmaresc prea multe seriale. Sunt o cinefila de moda veche, prefer filmele clasice.
Mai scriu si poezii, dar foarte rar. Am inceput o serie de povesti scurte, de groaza/mister, dar nu stiu daca le voi publica sau le voi pastra pentru mine. Hihi!

Capitanu’: Te simti altfel dupa ce publici o carte si ai cat de cat un mai mic sau mai mare fan-base?

Simona Stoica: Senzatia e incredibila. Primul pas din visul meu a fost facut si simt o bucurie de nedescris cand imi vad cartea in librarii, cand cineva imi lasa un mesaj pe facebook sau apare o noua recenzie si observ ca romanul a avut impactul asteptat. Nu stiu sa spun daca este mare sau mic, dar e un fandom puternic, insa mi se pare ca este un fandom pentru Jack Harper, nu pentru mine sau Rephelimi. Daca el pateste ceva, eu urmez. Presimt ca ma voi baricada in casa dupa al doilea roman. In Capcana, el ia niste decizii neasteptate.

Capitanu’: Ai vreo idee si pentru un alt roman in afara de cel actual?

Simona Stoica: Pe langa seria Rephelimii, as vrea sa scriu si o serie de thrillere psihologice: primul roman se numeste Cenusa luminii si am inceput sa lucrez la el, prin diagrame, scheme si legaturi intre personaje, ca sa nu ma ametesc prea tare (ceea ce vreau sa pateasca majoritatea cititorilor, sa nu stie cand au depasit limita dintre Adevar si Minciuna).

Capitanu’: Ce autori de fantasy ai citit si pe care i-ai indragit?

Simona Stoica: JOE ABERCROMBIE! Trilogia Prima Lege m-a distrus, finalul este socant si dureros, dar l-am iertat pe autor dupa ce am facut putina cercetare si i-am inteles deciziile. E seria mea fantasy preferata. Mai este Gene Wolfe, cu seria Cartea Soarelui Nou: are un stil fascinant, imi era foarte greu sa imi imaginez ceea ce el descria, iar luptele interioare ale personajelor sunt un labirint de contradictii si minciuni.
Paolini, cu seria Mostenirea, Robert Jordan, cu seria Roata Timpului, Trilogia Grisha de Bardugo. Sa nu uit de Garth Nix, cu seria Abhorsen si de Naomi Novik cu Temeraire – cea mai superba serie cu dragoni, un must read!
Lista e lunga, dar ei sunt preferatii mei.

Capitanu’: Ce parere ai de numele blogului? Arr?!

Simona Stoica: Alex, daca mergi intr-un raid, vreau si eu! Am pistol acasa si sabii, chiar si un papagal de plus! Cand plecam?

Capitanu’: Ce mai doresti sa ne spui in afara de ce am vorbit pana acum?

Simona Stoica: Multumesc pentru interviu si succes cu blogul, eu il voi urmari cu mare atentie. Trebuie sa ma pun bine cu piratii, nu?

Capitanu’: Cu placere Simona, si mie mi-a facut placere sa stam de vorba azi. Iti doresc mult succes in continuare si astept urmatoarea carte. Si oricum, te-ai pus deja bine cu piratii, ai spus ca vrei sa organizam un raid! Oricine are asemenea ganduri e binevenit intre pirati.

Acestea fiind spuse, Raidu’ alaturi de Simona va ureaza o zi de duminica faina si, sperand ca v-am starnit curiozitatea, lectura placuta!

No comments:

Post a Comment