Wednesday, March 11, 2015

Facebook si alti gainari ai publicitatii si marketingului

Nu e un fapt necunoscut ca Facebook e abuziv, nu e un fapt necunoscut ca Facebook este invaziv… Facebook este invaziv cu intimitatea utilizatorului si probabil va ramane asa pana cand va ajunge un instrument uitat al diverselor agentii de informatii sau corporatii.

Printre Practicile ilegale sau nu prea etice:

Obligarea utilizatorului de a folosi interfete si software creat de Facebook, acesta riscand sa nu mai aiba acces la platforma.

Politici ascunse de utilizare si vanzare a contentului proprietate a autorului, in principal fotografii. Furt intelectual ascuns.

Politici de urmarire si sustragere de date personale.

Urmarirea fara accept sau prin metode dubioase a utilizatorului in spatiul fizic (activarea GPS-ului plasata imediat deasupra butonului de send message).

Politici de obligare de furnizare de date personale: nr de telefon, nume real.

Mai nou numele real trebuie distribuit sub amenintarea suspendarii contului. Desigur lucrurile simple depasesc staff-ul facebook. Faptul ca numele false pot fi distribuite oricum. Oare facebook va realiza un software prin care va trebui sa scanam buletinul inainte sa ne logam pe serviciul lor deja prea ingradit ca sa mai poata fi folosit?

Este cunoscut si arhi cunoscut ca politica Facebook de protectie a datelor personale este cea mai proasta, ca acestea pot fi expuse oricand. Conturile de Facebook inca sunt sparte relativ usor si de catre oricine. Pentru ce este necesara obligativitatea datelor personale pe o platforma plina de brese de securitate?

Desigur, in societatea de azi, toate corporatiile sunt ahtiate dupa date personale pe care le folosesc fara acordul nimanui. Ii stiti pe tipii dubiosi care va suna sa va vanda ceva sau sa va faca o oferta? Si ei cumpara bazele de date cu clienti tot de pe internet. Bazele de date cu date personale se vand pe multi bani care intr-un final trebuie recuperati.

Exemplu tipic romanesc: Banca Reiffeisen. Baietii astia te suna ca sa faci un card la ei, se roaga de tine, te suna seara, dimineata, noaptea. Faza si mai frumoasa e ca baietii respectivi nu au de unde sa obtina datele tale. Nu au cum sa obtina numarul de telefon desi tu il detii de cateva luni. Si atunci incepi sa te intrebi unde ajung datele tale de pe Facebook? La cate corporatii si pe cati bani esti vandut.

A si apropo… Datele baietilor “inteligenti” de la Reiffeisen sunt colectate si din… inchirierea de biciclete… Da, stiti ca inchirierile sunt cateodata sponsorizate de firme. O banca, o alta firma, pun la dispozitie bicicletele. Tu completezi formularul de inchiriere cu telefon si date din buletin. Datele ajung la ei si apoi tu primesti oferte. Pentru ca ei cred ca nimeni nu face legatura intre gainariile lor ieftine… Nimeni?... Oare?

Exista si oameni care cunosc gainariile, care zambesc atunci cand vad cat de patetice sunt si care isi spun ca trebuie sa existe multa ignoranta astfel incat ele sa functioneze.

O seara faina de la piratu’ de serviciu!

No comments:

Post a Comment