Saturday, May 30, 2015

De ce Oktoberfest din Strada Franceza este de ocolit

Cu totii cunoastem Centrul Vechi, cu bune si cu rele, cu locuri in care ne distram si ne simtim bine, dar si cu locuri de care fugim mancand pamantul.

La un moment dat, am descoperit in amalgamul de terase si baruri un loc numit Oktoberfest. Cum Oktoberfest sunt destule prin centrul vechi, ma voi referi la cel din Strada Franceza, un loc frumos, cu bancute si mese sub umbrele mari, cu bere cat de cat diversificata si cu mancare buna si ieftina. Pana si muzica e simpatica si diversa.

Totul bine si frumos, atata timp cat nu ceri prea mult de la localul in cauza, pentru ca daca ceri prea mult, tot ce e frumos se termina brusc. De fiecare data cand am cerut o bere, totul a mers ok. Daca am cerut si de mancare, lucrurile nu au mai stat atat de bine. Am patit des sa mi se greseasca comanda si sa astept iarasi cele 20 de minute pe care chelnerul mi le-a mentionat ca sunt necesare pentru prepararea mancarii. Am dat vina pe o simpla greseala si am ignorat aceste intamplari.

In alta zi insa am vrut sa-mi aduc acolo mai multi prieteni, un grupulet mic in care erau de la jurnalisti la fotografi pasionati. Ne-am asezat frumos la masa si dupa ce fiecare a comandat cate ceva am stat de vorba, destul de multa vreme, pana sa primim comanda. Aproape ca am terminat o bere pana cand aceasta a venit, de!, mancare mai multa... (5 portii normale?)...

Surpriza a fost ca mancarea a fost servita la gramada pe un platou mare, desi noi eram impartiti intre doua mese (probabil trebuia sa facem posta cu platoul?), am primit o singura portie de cartofi si un singur sos pentru 5 oameni. Pe langa asta si comanda era gresita. Unii din noi a trebuit sa asteptam inca jumatate de ora pentru schimbarea portiei si, desigur greseala terasei a fost taxata, pentru ca, in spirit romanesc, a trebuit sa platim si comanda gresita adusa de ei. Era cam greu sa ia mancarea adusa gresit inapoi pentru ca, desigur, nu aveau cum sa plece cu ea in mana luand-o de pe unicul platou de pe masa.

Dupa ce lumea terminase de mancat de mult, cei care au gresit comanda si-au primit si ei mancarea. Dilema era acum, cu ce o mananca... mustar, paine etc?... de unde? Chelnerita a rezolvat asta aducand o bucata de paine si ceva mustar si aruncand priviri pline de ranchiuna catre masa de fiecare data cand trecea pe langa noi. Pe langa acest lucru, desi mai toti cei de la masa le faceau semne fetelor care serveau, acestea nici macar nu observau. Rezulta ca daca vrei o bere trebuie sa fugi inauntru la bar, daca vrei sa platesti nota, la fel.

Atitudinea si greselile repetate, pe care tot clientul le plateste, ale celor de la Oktoberfest din Franceza m-au convins ca in acel local clientul nu este respectat, nici macar la nivel de bun simt. Nu va recomand sa incercati o astfel de experienta in afara de cazul in care doriti doar o bere pe care s-o beti in cinci minute si apoi sa parasiti locatia.


Capitanu’ va saluta si va ureaza o seara faina!

No comments:

Post a Comment