Monday, May 25, 2015

Bookfest 2015 – Romanu’ inca citeste, daca il lasa editura...



Buna seara si bine v-am gasit din nou dupa faimosul deja targ de carte romanesc, Bookfest 2015. Am fost prezent acolo, m-am uitat la carti, am cumparat carti si am evaluat cam cum stau lucrurile in cadrul acestei editii.

In primul rand, am observat cu bucurie ca romanu’ se duce la tragul de carte. Se duce ca sa caute carti si nu ca sa stea la un mic si-o bere in Romexpo. Se duce de asemenea la lansari, fie acestea ale presedintelui tarii sau ale celorlalti autori prezenti. Targul de carte nu duce lipsa de politichie si nici de carti tematice, pe care nu le vom trata deloc in acest articol deoarece, probabil tematica politica merita cea mai putina atentie in lumea cartilor, cu exceptia situatiei in care ar fi plasata intr-un context istoric din care putem invata ceva util in viitor.

Am vazut la Bookfest 2015 multe edituri care au adus fictiune, de la carti ecranizate ca seria Divergent sau Mortal Instruments, Game of Thrones sau Hunger Games pana la romane clasice ca Dune, Odiseea Spatiala sau Lord of the Rings. Am gasit, de asemenea, un stand de carte in limba engleza cu preturi exceptionale care se situau undeva intre 20 sii 30 de lei pe volum, mult sub versiunile romanesti ale cartilor care apareau traduse prin vreun raft Nemira Sau Rao.

Reducerile au fost si n-au fost... editurile mari au practicat reduceri dupa pofta inimii, adica putin spre deloc (vezi Rao si cat de cat Nemira), 2 lei nu inseamna reducere inseamna acelasi pret plus posibilitatea de a-ti cumpara un pachet de guma sau doua de servetele de hartie cu care sa-ti stergi lacrimile care apareau la vederea anumitor preturi. Editurile mici au practicat reduceri si promotii si unele chiar au oferit carti gratis. La fel si standul de carte straina mai sus mentionat.

Evenimentele s-au tinut lant si cred ca am vazut chiar si doua sau trei lansari de carte care aveau loc simultan la mai multe standuri. Pe langa carti, am avut la Bookfest si doua standuri cu muzica, dintre care unul era cel al Niche Records, prezent si in cadrul ComicCon 2015, am avut standuri cu ceaiuri dar si un punct de unde iti puteai cumpara bilete pentru diverse evenimente.

Din pacate nu am vazut niciun stand cu benzi desenate sau cu merchandise din filme/carti asa cum mai apareau la Gaudeamus.

Ca standuri interesante am observat libraria oficiala masonica Nestor precum si probabil celebra editura Herald care comercializeaza carti despre subiecte mai neobisnuite ca ocultismul, alchimia sau diversele documente sau credinte religioase antice si vechi.

Cu bucurie voi spune din nou, in ciuda faptului ca ma repet, ca romanii sunt inca amatori de carte si ca varstele acestora sunt dintre cele mai variate. Acelasi lucru se poate spune si despre autori. Se remarca de asemenea un curent nou de autori romani care activeaza in special in segmentul fantasy si SF&F.

In ultimul rand doresc sa multumesc celor care mi-au tinut companie la Book Fest si care mi-au dat posibilitatea sa dau din gura interminabil pe tema “CARTI”: Lavinia Calina si Simona Stoica de la editura Herg Bennet, Andreea Sterea de la Crux Publishing dar si celorlalti prieteni prezenti.

Read On and have a wonderful evening!


Capitanu’ va saluta de pe puntea insorita si plina de rom a navei personale!

No comments:

Post a Comment